T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
UŞAK / MERKEZ - Karaağaç Ortaokulu

OUR TWINNERS ARE CREATING THE IDEAL SOCIETY OF THE FUTURE

OUR TWINNERS ARE CREATING THE IDEAL SOCIETY OF THE FUTURE(2024-2025)

Dünyamız küreselleşiyor ve ulusların kültürlerine özgü toplumsal algılar yeniden şekilleniyor. Teknoloji hızla gelişiyor ve dünyamız yeni bir döneme hazırlanıyor. Bu yeni dönemin temelini 18. yüzyıldan itibaren dünyamızı etkileyen Sanayi Devrimi ve bu devrimin sonuçlarını hızlandırarak son yüzyılımızı etkileyen Teknolojik Devrim oluşturuyor. Bu iki devrim hem insanlığın hayatını kolaylaştırmış hem de çeşitli olumsuz sonuçları nedeniyle insanlığı olumsuz etkilemiştir. Sanayi Devrimi beraberinde çevre sorunlarını ve sanayi devriminin getirdiği hızlı değişime ayak uyduramayan insanların yaşadığı psikolojik, sosyal ve bazı ekonomik sorunları getirmiştir. Benzer etkilere neden olan Teknoloji Devrimi de gelişen teknoloji ve iletişim araçlarının artmasıyla toplumun modernleşmesine ve insanların yaşam kalitesinin artmasına büyük katkı sağlamıştır. Ancak teknolojinin hızla gelişmesi Sanayi Devrimi'nin getirdiği benzer sorunları artırmakta ve beraberinde yeni sorunlar getirmektedir. Teknolojinin yanlış kullanımı nedeniyle zihinsel becerileri kullanma zorluğu, sosyal uyumsuzluk, iletişim kurma zorluğu gibi birçok sorun özellikle çocuklarımızı olumsuz etkilemektedir. 21. yüzyıl, teknolojinin inanılmaz hızı nedeniyle bu hızlı değişime ayak uydurabilen yeni bir insan tipinin ortaya çıkmasını zorunlu kılmaktadır. Projemiz, öğrencilerimizin bu “yeni insan tipi” kavramını temel alarak çok yönlü bir şekilde gelişmelerini sağlayan çağdaş bir Web 2.0 ve Web 3.0 tabanlı projedir. Projemiz, öğrencilerimizin özellikle 21. yüzyıl becerilerini kullanarak Avrupa Birliği tarafından belirlenen Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin sosyal ve politik konularını değerlendirdikleri ve meta-bilişsel düşünme becerileriyle içselleştirdikleri bilimsel uygulama yöntemlerine dayalı bir projedir. Projemiz, Avrupa Birliği misyonu temelinde öğrencilerimizin temel vatandaşlık becerilerini anlamalarını ve geliştirmelerini, kendini gerçekleştiren, araştıran ve sorgulayan bireyler olmalarını ve topluma faydalı olmalarını amaçlamaktadır. Sağlıklı bir toplum, sadece fiziksel olarak değil aynı zamanda ruhsal olarak da sağlıklı bireylerle yaratılabilir. Bu nedenle rehberlik faaliyetleri projemizde önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla sağlanacak rehberlik hizmetleriyle, öğrencilerimize ruhsal ve bedensel bütünlüğe ulaşmış sağlıklı bireyler kazandırılacaktır. Projemiz ayrıca küresel sorunlara dikkat çekmekte ve bu sorunların çözümünde bireyin, toplumun ve devletin görevlerinin araştırılmasını ve değerlendirilmesini gerektirmektedir. Projemiz Avrupa Birliği kalkınma hedeflerine dayalı olarak aşağıdaki konulara odaklanmaktadır: 1. İnsan Hakları ve Çocuk Hakları 2. Aktif Vatandaşlık ve Demokrasi 3. Avrupa Birliği'nin Temel İlkeleri 4.Platon ve İdeal Toplumsal Düzen 5. Cinsiyet Eşitliği 6. Eşitsizliklerin Azaltılması 7. Bireysel Farklılıklara Saygı 8. Dezavantajlı Grupların Tanınması ve Desteklenmesi 9. Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar

Bilgi

Üyeler:

18

Üyelik:

Türkiye(6), Portekiz(2), Yunanistan(2), Romanya(2), İtalya(2), Arnavutluk(1), Gürcistan(1), Lüksemburg(1)

Yaş aralığı:

12

-

14

Ders konuları:

Vatandaşlık

Çevre Eğitimi

Etik

Avrupa Çalışmaları

Sağlık Çalışmaları

Bilişim / BİT

Medya Eğitimi

Felsefe / Mantık

Teknoloji

Mesleki öğretmenlik konuları:

Rehberlik / Danışmanlık

Pedagoji

Temel yeterlilikler:

Vatandaşlık

Kültürel farkındalık ve ifade

Dijital

Girişimcilik

Okuryazarlık

Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme

Amaçlar

21. yüzyıl “dijital çağ”, “bilgi çağı”, “milenyum çağı”, “uzay çağı” gibi birçok isimle anılsa da tüm isimlerin ortak noktası “bilgi”dir. İçinde bulunduğumuz yüzyıl, bilgiye daha yüksek düşünme becerileriyle ulaşabilen ve bu bilgiyi aktif olarak kullanabilen, Gardner’ın çoklu zekâ kuramına dayalı birçok alanda becerilerini ortaya koyabilen çok yönlü bireylerin varlığını zorunlu kılmaktadır. Teknoloji bilgiye ulaşmayı kolaylaştırmış ancak beraberinde “bilgi kirliliği” kavramını da getirmiştir. Projemizde Sokratik Yöntem, Problem Çözme Yöntemleri ve Tartışma Teknikleri, Bilimsel Araştırma Adımları kullanılarak atölyeler düzenlenecektir. Bu şekilde öğrencilerimiz sorunları bilimsel ve felsefi açıdan inceleme fırsatı bulacaktır. Projemiz modüler bir projedir. Öğrencilerimizin kendi hızlarında gelişmelerine olanak tanır. Aynı zamanda işbirlikli çalışma fırsatları sunar ve sosyal becerilerinin gelişmesine olanak tanır. Proje sürecimizde Avrupa Birliği Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ilkelerine dayalı küresel sorunlar Bilimsel Araştırma Yöntemleri kullanılarak felsefi ve bilimsel yöntemlerle incelenecektir. Ayrıca her ay okul rehber öğretmenlerinin yardımıyla çeşitli rehberlik etkinlikleriyle öğrencilerimizin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlanacaktır. Projemiz öğrencilerin sosyal, akademik ve bilişsel becerilerini geliştirmeyi planlamaktadır. Projemiz ayrıca çağımızın gerektirdiği sorunlara dikkat çekerek öğrencilerimizde göç, mültecilik sorunları, toplumsal cinsiyet eşitliği ve adaleti, kapsayıcılık gibi konularda farkındalık yaratmayı hedeflemektedir. Projemiz öğrencilerimizin araştırma, sorgulama, değerlendirme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmelerini ve çağımızın gerektirdiği çok yönlü bireyler olmalarını sağlamaktadır. Projemizin öğrencilerimizi birçok alanda geliştirmeyi hedefleyen çok yönlü bir proje olduğunu belirtmiştik. Öğrencilerimizin doğrudan veya dolaylı olarak kazanmayı hedefledikleri becerilerle ilgili projemizin hedeflerinden bazılarını açıklayacak olursak, aşağıdaki hedeflerin ön plana çıktığını görebiliriz: * Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek, * Öğrencilere analitik ve felsefi düşünme becerileri kazandırmak, * Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek, öğrencilerin yapay zeka uygulamalarını öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak, * Öğrencilerin medya metinlerini felsefi bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini ve dijital yeterlilik kazanmalarını sağlamak, * Öğrencilerin sürdürülebilirlik konusunda farkındalıklarını artırmak, * İnsan sorunlarına dikkatlerini çekmek ve savaş, salgın hastalık, açlık gibi sorunlara çözüm bulmalarını sağlamak, * Sokratik Yöntem, Platon Tekniği, Problem Çözme Yöntemleri ve Tartışma Teknikleri kullanılarak atölyeler sağlamak, * Öğrencilere web 2.0 ve web 3.0 tabanlı çağdaş proje çalışmaları sunmak.Projemizin doğrudan hedef kitlesi öğrencilerimizdir, ancak velilerimiz ve öğretmenlerimiz de dolaylı olarak bilgilendirilecektir. Öğrencilerimiz proje süreci boyunca tartışma, beyin fırtınası etkinlikleri ve sunumlara katılacaktır. Projemiz, tüm paydaşların aktif katılımını sağlayan çağdaş bir eTwinning projesidir. Projemizin pedagojik temelleri ve proje aracılığıyla öğrencilerimizin elde etmesini istediğimiz kazanımlar şunlardır: * Hak ve hukuk kavramlarını anlamak, * Etkin vatandaşlık becerilerini anlamak ve bunları günlük yaşamda kullanabilmek, * Çocuk hakları ve insan haklarını anlamak, * İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin içeriğini ve önemini bilmek, * Avrupa Birliği'nin temel ilkelerini bilmek, * Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini anlamak, * Bireysel farklılıklara saygı duymak, * Toplumsal eşitsizlikleri azaltma sorumluluğunu üstlenmek, * Dezavantajlı Grupları Tanımak ve Desteklemek, * Demokratik bir toplumun oluşumuna katkıda bulunmak, * Bilimsel araştırmanın adımlarını anlamak, * 21. yüzyıl becerilerini anlamak, * İnsan ve çevre konularında analitik düşünme ve çözüm üretme becerilerini geliştirmek, * Felsefi bir bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştirmek, * Evrensel değerlere saygı duymak, * Farklı kültürlerden insanlara empati ve hoşgörüyle yaklaşmak, * Medeniyetlerin insanlık tarihine katkılarını incelemek, * Gerekli bilgiye sahip olmak Yaşa göre, * Yakın ve uzak çevredeki sorunların farkında olma, * Medya okuryazarlığı ve dijital yeterlilik kazanma, * Meta bilişsel düşünme becerileriyle öğrenme, * Çözüm üretme becerisi kazanma, * Araştırma ve sorgulama becerisi kazanma, * İş birliğine açık olma, * Sosyal ve iletişim becerileri kazanma, * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlama ve mesleki olarak kullanma.* Bilimsel araştırmanın basamaklarını anlamak, * 21. yüzyıl becerilerini anlamak, * İnsan ve çevre konularında analitik düşünme ve çözüm üretme becerisi geliştirmek, * Felsefi bir bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştirmek, * Evrensel değerlere saygı duymak, * Farklı kültürlerden insanlara empati ve hoşgörüyle yaklaşmak, * Uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını incelemek, * Çağın gerektirdiği bilgiye sahip olmak, * Yakın ve uzak çevredeki sorunların farkında olmak, * Medya okuryazarlığı ve dijital yeterlilik kazanmak, * Meta bilişsel düşünme becerileri ile öğrenme, * Çözüm üretme becerisi kazanmak, * Araştırma ve sorgulama becerisi kazanmak, * İş birliğine açık olmak, * Sosyal ve iletişim becerileri kazanmak, * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlamak ve mesleki olarak kullanmak.* Bilimsel araştırmanın basamaklarını anlamak, * 21. yüzyıl becerilerini anlamak, * İnsan ve çevre konularında analitik düşünme ve çözüm üretme becerisi geliştirmek, * Felsefi bir bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştirmek, * Evrensel değerlere saygı duymak, * Farklı kültürlerden insanlara empati ve hoşgörüyle yaklaşmak, * Uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını incelemek, * Çağın gerektirdiği bilgiye sahip olmak, * Yakın ve uzak çevredeki sorunların farkında olmak, * Medya okuryazarlığı ve dijital yeterlilik kazanmak, * Meta bilişsel düşünme becerileri ile öğrenme, * Çözüm üretme becerisi kazanmak, * Araştırma ve sorgulama becerisi kazanmak, * İş birliğine açık olmak, * Sosyal ve iletişim becerileri kazanmak, * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlamak ve mesleki olarak kullanmak.

Beklenen Sonuçlar

Projemizin beklenen sonuçları şunlardır: * Demokrasi olmayan bir toplumda insanların demokrasi mücadelesini anlatan işbirlikçi bir hikaye yazılacaktır. Hikaye istasyon tekniği kullanılarak yazılacaktır. * Metin yazmayı seven öğrenciler "İdeal bir dünya nasıl olmalı?" konusu üzerine bir deneme yazacaklardır. * Eşitsizlikleri Azaltma konusuna dayalı bir hikaye yazılacak ve bencilce davranan ve bireysel farklılıklara saygı göstermeyen bir bireyin bireysel farklılıklara ve olumlu yöndeki değişimlere saygı duymayı öğrendiği vurgulanacaktır. * Avrupa Birliği'nin "Barış, Adalet ve Güçlü Toplumlar" hedefine dayalı, bireylerin adalet ve güçlü kurumlar olmadan bir dünyada yaşadığı ve bunu düzeltmek için çalıştığı hayali bir toplumu anlatan işbirlikçi bir hikaye yazılacaktır. * Aylık konular için atanan ortaklarımız beyin fırtınası için panolar veya çevrimiçi uygulamalar hazırlayacaktır. * Ortak öğrenciler arasından atanan bir ekip, aylık konular hakkında ortak bir sunum hazırlayacaktır. * Birden fazla eTwinning projesinin iş birliği yaptığı ortak bir eTwinning Şiirleri dergisi hazırlanacaktır. * Aylık konulara göre seçilen öğrenci takımları yapay zeka kullanarak bir şarkı hazırlayacaklardır. * Aylık konulara atanan öğrenciler yukarıdaki konularda kompozisyonlar yazacaklardır. * Proje sonucunda hazırlanacak analiz raporları ve proje süresince öğrencilerin tuttukları kişisel gelişim raporları sayesinde şeffaf bir proje yürütülecek ve bu raporlar benzer E Twinning projelerine referans olacaktır. * Öğrencilerimiz hak ve hukuk kavramlarını kavrayacak ve kendi haklarını koruyabileceklerdir. * Öğrencilerimiz etkili vatandaşlık becerilerini kavrayacak ve bunları günlük yaşamlarında kullanacaklardır. Ayrıca vatandaşlık haklarını korumak için resmi kurumlarla iş birliği yapabileceklerdir. * Öğrencilerimiz çocuk hakları ve insan haklarını kavrayacak ve yazdıkları makalelerle yakın çevrelerinin ve arkadaşlarının çocuk haklarını koruma konusunda bilinçlenmesini sağlayacaklardır. * Öğrencilerimiz Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi'nin içeriğini inceleyecek ve insan haklarının gelişimi üzerine çeşitli araştırma raporları sunacaklardır. * Öğrencilerimiz Avrupa Birliği'nin temel ilkelerini kavrayacak ve bu ilkelerin uygulanması konusunda araştırmalar yapacaklardır. Ayrıca araştırma raporlarını yazılı olarak sunacaklardır. * Öğrencilerimiz Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kavrayacak ve sürdürülebilir uygulamalar üzerine araştırmalar yapacak ve önerilerde bulunacaklardır. * Öğrencilerimiz, her şeyden önce bireysel farklılıklara saygı duymanın ve dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşmanın önemini kavrayacaklardır. Dezavantajlı grupların yaşam kalitesini artırmak için neler yapılabilir? Bu konuda çözümler bulacaklar. * Öğrencilerimiz toplumsal eşitsizlikleri azaltma sorumluluğunu üstleneceklerdir,* Öğrencilerimiz, toplumsal eşitsizliklerin nedenlerini araştırıp bu konuda çeşitli sorunlara çözümler üretebileceklerdir. * Öğrencilerimiz, demokratik bir toplumun oluşumuna katkıda bulunmak amacıyla çeşitli posterler ve farkındalık şarkıları hazırlayacaklardır. * Öğrencilerimiz, hazırladıkları raporlarla bilimsel araştırmanın aşamalarını anlayacaklardır. * Öğrencilerimiz, 21. yüzyıl becerilerini anlayacak ve bu becerileri araştırma raporlarında kullanacaklardır. * Öğrencilerimiz, insan ve çevre sorunları hakkında analitik düşünecek ve bu sorunlara çözümler üreteceklerdir. Proje sürecimizde bu konu üzerinde somut çalışmalar yapacaklardır. * Öğrencilerimiz, felsefi bir bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştireceklerdir. Bunun somut göstergesi, sunum ve tartışmalarda sözlü olarak, araştırma raporlarında ise yazılı olarak sundukları argümanlardır. * Öğrencilerimiz, evrensel değerlere saygıyı içselleştirecek ve hazırladıkları materyaller, evrensel değerlere saygı duyduklarını somut olarak kanıtlayacaktır. İstasyon tekniğini kullanarak bu konu hakkında hikayeler yazacaklardır. * Öğrencilerimiz, çağın gerektirdiği bilgi birikimine sahip olacaklardır. Projemizin sonunda, 21. yüzyıl becerilerini ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. * Öğrencilerimiz yakın ve uzak çevrelerindeki sorunların farkına varacak ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini araştırma raporlarıyla geliştirecekler. Bu çözüm önerilerini çeşitli materyallerle somutlaştıracaklar. * Öğrencilerimiz medya okuryazarlığı ve dijital yetkinlik kazanacaklar. Aylık konularımızla ilgili medya metinlerini inceleyecekler. * Öğrencilerimiz meta bilişsel düşünme becerileriyle kendi öğrenme süreçlerini planlayabilecekler. Doğru bilgiye ulaşmak için aktif sorumluluk alacaklar. * Öğrencilerimiz araştırma ve sorgulama becerileri kazanacaklar. * Projede arkadaşlarıyla iş birliği yaparak sosyal ve iletişim becerileri gelişecek. * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlayıp mesleki olarak kullanabilecekler. Bu araçları kullanarak aylık konularımızla ilgili materyaller tasarlayacaklar. * Öğrenciler toplumsal ve insani sorunlara çekilecek ve bu konuda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmaları teşvik edilecek. * Çevreye ve insan haklarına duyarlı, bireysel farklılıklara saygılı, dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşan, sağlıklı yaşayan ve sağlıklı düşünen bireylerden oluşan bir toplumun temelleri atılacak.Proje sürecimizde bu konu üzerinde somut çalışmalar yapacaklardır. * Öğrencilerimiz felsefi bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştireceklerdir. Bunun somut göstergesi sunum ve tartışmalarda sözlü olarak, araştırma raporlarında ise yazılı olarak sundukları argümanlardır. * Öğrencilerimiz evrensel değerlere saygıyı içselleştirecek ve hazırladıkları materyaller evrensel değerlere saygılı olduklarını somut olarak kanıtlayacaktır. İstasyon tekniğini kullanarak bu konu üzerinde hikayeler yazacaklardır. * Öğrencilerimiz çağın gerektirdiği bilgi birikimine sahip olacaklardır. Projemiz sonunda 21. yüzyıl becerilerini ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. * Öğrencilerimiz yakın ve uzak çevrelerindeki sorunların farkına varacak ve araştırma raporlarında bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştireceklerdir. Bu çözüm önerilerini çeşitli materyallerle somutlaştıracaklardır. * Öğrencilerimiz medya okuryazarlığı ve dijital yetkinlik kazanacaklardır. Aylık konularımızla ilgili medya metinlerini inceleyeceklerdir. * Öğrencilerimiz meta bilişsel düşünme becerileriyle kendi öğrenme süreçlerini planlayabileceklerdir. Doğru bilgiye ulaşmada aktif sorumluluk alacaklardır. * Öğrencilerimiz araştırma ve sorgulama becerileri kazanacaklardır. * Projedeki arkadaşlarıyla iş birliği yaparak sosyal ve iletişim becerileri gelişecektir. * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlayıp mesleki olarak kullanabileceklerdir. Bu araçları kullanarak aylık konularımızla ilgili materyaller tasarlayacaklardır. * Öğrenciler toplumsal ve insani sorunlara çekilecek ve bu konuda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmaları teşvik edilecektir. * Çevreye ve insan haklarına duyarlı, bireysel farklılıklara saygılı, dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşan, sağlıklı yaşayan ve sağlıklı düşünen bireylerden oluşan bir toplumun temelleri atılacaktır.Proje sürecimizde bu konu üzerinde somut çalışmalar yapacaklardır. * Öğrencilerimiz felsefi bakış açısı kullanarak olaylara farklı bakış açıları geliştireceklerdir. Bunun somut göstergesi sunum ve tartışmalarda sözlü olarak, araştırma raporlarında ise yazılı olarak sundukları argümanlardır. * Öğrencilerimiz evrensel değerlere saygıyı içselleştirecek ve hazırladıkları materyaller evrensel değerlere saygılı olduklarını somut olarak kanıtlayacaktır. İstasyon tekniğini kullanarak bu konu üzerinde hikayeler yazacaklardır. * Öğrencilerimiz çağın gerektirdiği bilgi birikimine sahip olacaklardır. Projemiz sonunda 21. yüzyıl becerilerini ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. * Öğrencilerimiz yakın ve uzak çevrelerindeki sorunların farkına varacak ve araştırma raporlarında bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştireceklerdir. Bu çözüm önerilerini çeşitli materyallerle somutlaştıracaklardır. * Öğrencilerimiz medya okuryazarlığı ve dijital yetkinlik kazanacaklardır. Aylık konularımızla ilgili medya metinlerini inceleyeceklerdir. * Öğrencilerimiz meta bilişsel düşünme becerileriyle kendi öğrenme süreçlerini planlayabileceklerdir. Doğru bilgiye ulaşmada aktif sorumluluk alacaklardır. * Öğrencilerimiz araştırma ve sorgulama becerileri kazanacaklardır. * Projedeki arkadaşlarıyla iş birliği yaparak sosyal ve iletişim becerileri gelişecektir. * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlayıp mesleki olarak kullanabileceklerdir. Bu araçları kullanarak aylık konularımızla ilgili materyaller tasarlayacaklardır. * Öğrenciler toplumsal ve insani sorunlara çekilecek ve bu konuda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmaları teşvik edilecektir. * Çevreye ve insan haklarına duyarlı, bireysel farklılıklara saygılı, dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşan, sağlıklı yaşayan ve sağlıklı düşünen bireylerden oluşan bir toplumun temelleri atılacaktır.* Öğrencilerimiz meta bilişsel düşünme becerileriyle kendi öğrenme süreçlerini planlayabilecekler. Doğru bilgiye ulaşmak için aktif sorumluluk alacaklar. * Öğrencilerimiz araştırma ve sorgulama becerileri kazanacaklar. * Projede arkadaşlarıyla iş birliği yaparak sosyal ve iletişim becerileri gelişecek. * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlayıp mesleki olarak kullanabilecekler. Bu araçları kullanarak aylık konularımızla ilgili materyaller tasarlayacaklar. * Öğrenciler toplumsal ve insani sorunlara çekilecek ve bu konuda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmaları teşvik edilecek. * Çevreye ve insan haklarına duyarlı, bireysel farklılıklara saygılı, dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşan, sağlıklı yaşayan ve sağlıklı düşünen bireylerden oluşan bir toplumun temelleri atılacak.* Öğrencilerimiz meta bilişsel düşünme becerileriyle kendi öğrenme süreçlerini planlayabilecekler. Doğru bilgiye ulaşmak için aktif sorumluluk alacaklar. * Öğrencilerimiz araştırma ve sorgulama becerileri kazanacaklar. * Projede arkadaşlarıyla iş birliği yaparak sosyal ve iletişim becerileri gelişecek. * Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını anlayıp mesleki olarak kullanabilecekler. Bu araçları kullanarak aylık konularımızla ilgili materyaller tasarlayacaklar. * Öğrenciler toplumsal ve insani sorunlara çekilecek ve bu konuda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmaları teşvik edilecek. * Çevreye ve insan haklarına duyarlı, bireysel farklılıklara saygılı, dezavantajlı gruplara empatiyle yaklaşan, sağlıklı yaşayan ve sağlıklı düşünen bireylerden oluşan bir toplumun temelleri atılacak.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.02.2025 - Güncelleme: 07.02.2025 11:35 - Görüntülenme: 32
  Beğen | 0  kişi beğendi